چشم انداز موفقیت خود را تدوین کنید – گامهای ترسیم چشمانداز – قسمت 2
چشم انداز موفقیت خود را تدوین کنید – گامهای ترسیم چشمانداز – قسمت 2
گام دوم: الگوسازی چشم انداز:
در این مرحله باید کمی وارد جنبههای عملیاتی ترسیم چشمانداز شوید. در این بخش میخواهیم تصور کنیم چگونه میتوانیم به چشمانداز مطوب خود دست پیدا کنیم. یادتان باشد که چشماندازها، مربوط به یک بازه زمانی نسبتا طولانی میباشند. پس در این مرحله قرار نیست به نکات خیلی کوچک دستیابی به چشمانداز توجه کنیم، بلکه فقط میخواهیم شرایط ضروری دستیابی به یک چشمانداز را بررسی کنیم. در واقع در این مرحله میخواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که همه فعالیت ها و روش های ما بهگونهای تنظیم گردند که در راستای تحقق چشمانداز باشند.
بیایید دوباره نگاهی به کوهنورد ابتدای فصل بیندازیم. شما میخواهید کوهنوردی را آغاز کنید و تصمیم جدی هم گرفتهاید که 5 سال آینده قله دماوند را فتح نمایید. حال باید مشخص کنید برای موفقیت در این زمینه نیازمند چه فاکتورهایی هستید. بدون شک باید بتوانید در سال اول تمام تجهیزات مورد نیاز یک کوهنورد حرفهای را تهیه کنید. شما لازم است در مورد آب و هوای نواحی مختلف ایران و قلههایی که قصد فتح آنها را دارید، مطالعه کنید. در مورد تغییرات آب و هوا و تاثیرات فشار کم هوا در ارتفاعات مطالعه کرده و خود را آماده مبارزه با آن شرایط نمایید. باید بتوانید برای خود کوههایی با ارفتفاعه کم و شرایط مناسب را جستوجو کنید تا بتوانمید برای تمرین، به فتح آن2ها مشغول شوید. در واقع در این مدت باید بتوانید تمام مطالعات، آموزشها، افکار و فعالیتهای خود را در مسیر چشمانداز قرار دهید./ چشم انداز موفقیت خود را تدوین کنید – گامهای ترسیم چشمانداز – قسمت 2
- مثال: دوست من به تازگی به شغل فروشندگی رنگ و ابزارآلات مشغول شده است. پول کافی برای اجاره یک مغازه کوچک را جمعآوری کرده و میخواهد کار خود را آغاز نماید. او در افق چشمانداز 10 سال آینده، خود را بزرگترین فروشنده ابزار در سطح استان و کشور تصور کرده است. به نظر شما او باید چه شرایطی را در خود ایجاد نماید.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
احتمالا شما هم با من موافق هستید که در ابتدا باید در مورد این شغل اطلاعات کافی کسب کند. باید تحقیق کند که در چه منطقهای از شهر، شانس موفقیت بیشتری برای یک مغازه ابزارفروشی وجود دارد. طبیعی است که در خیابانی که تمام مغازهها به فروش لباس مشغول هستند، شانس او برای موفقیت زیاد نخواهد بود. اگر او بتواند در منطقهای مشغول به کار شود که ساختمانهای زیادی قصد بازسازی دارند، احتمالا قادر خواهد بود محصولات زیادی را به آنان بفروشد. ضمنا باید بودجه خود را نیز بررسی کرده و مغازهای منناسب با بودجه خود تهیه نماید. او باید به مطالعه در خصوص روشهای فروش و بازاریابی پرداخته و راهکارهایی برای جلب مشتریان بهتر و بیشتر پیدا کند. در گام بعدی باید فکری برای تجارت جهانی و واردات و صادرات داشته باشد و مهراتهای لازم برای تامین اجناس مورد نیاز خود با کمترین قیمت را پیدا کرده و (لطفا ادامه را تکمیل کنید) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
چشم انداز موفقیت خود را تدوین کنید – گامهای ترسیم چشمانداز – قسمت 2
دیدگاهتان را بنویسید