پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 23 | زمان مورد نیاز 12 دقیقه

اضطراب امتحان یک بیماری رایج در دانش‌آموزان است که ممکن است منجر به آسیب زدگی شود. به طور کلی اضطراب، توان بالفعل دانش‌آموزان و دانشجويان را به حـداقل رسـانده و يـا گـاهی کـاملاً از بـين مـی بـرد، در آنـان بـاور شکست‌پذيری ايجاد کرده و آنان را به انتقاد از خود وامیدارد، و منجر می‌شود قـدرت تمرکـز خـود را از دست بدهند. به همین دلیل افراد مبتلا به اضطراب امتحان اغلب نمی توانند به درستي از دستورالعمل‌های آزمون تبعيت کنند، و اطلاعات واضح و آشکار را يا ناديده مـی گيرنـد و يـا اشتباه می فهمند. به همین دلیل است که اضطراب امتحان می‌تواند به شدت بر روی نتیجه‌گیری دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد. پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن به شما کمک میکند تا میزان اضطراب خود را در موقعیت امتحان شناسایی کنید.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه اهمال کاری تاکمن

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 16 | زمان مورد نیاز 6 دقیقه

اهمالکاری از فعل لاتین (procrasinare) به معنی مسامحه کردن، طفره رفتن و تعامل ورزیدن مشتق شده است که معنی تحت الفظی آن به تعویق انداختن کارها یا به تاخیرانداختن کارها به روز دیگر است.

تعریف ساده تر از اهمال‌کاری این است که شخص، کارهای ضروری خود را عقب می‌اندازد و تمایل دارد ابتدا کارهایی که ضرورت کمتری دارند را انجام دهد. اهمال‌کاری می‌تواند در بسیاری از موارد به ضرر شما باشد و برای شما مشکلاتی به‌همراه داشته باشد. به‌خصوص اگر شما فردی باشید که بنا به دلایل مختلفی به اهمال‌کاری عادت کرده باشید و این اهمال‌کاری به‌صورت دائمی و در مورد امور مهم و اساسی زندگی شما رخ دهد.

پرسشنامه اهمال کاری تاکمن به شما کمک خواهد کرد تا میزان تنبلی خود را به صورت علمی اندازه گیری کنید و برای رفع مشکل برنامه ریزی کنید.

 

شرکت در این آزمون

پرسشنامه سنجش نشخوار فکری RRS

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 22 | زمان مورد نیاز 15 دقیقه

نشخوار ذهنی (Mind rumination)در روان‌شناسی به عنوان تمرکز اجبارگونهٔ توجه یک فرد، بر علائم و علل یک پریشانی و توجه به دلایل آن و نتایجش، به جای تمرکز بر راه‌های حل آن تعریف شده است. نشخوار ذهنی مشابه نگرانی است، با این تفاوت که نشخوار ذهنی بر احساسات بد و تجارب گذشته تمرکز دارد، در حالی که توجه نگرانی بر امکان بالقوه وقوع حوادث بد در آینده است. نشخوار فکری به طور گسترده‌ای به عنوان یک عامل آسیب‌پذیری شناختی و به عنوان زمینه‌ای برای افسردگی شناخته می شود. این پرسشنامه که توسط نالن هوکسما و مارو (1991) ساخته شده است، به بررسی سبک های پاسخ می پردازد. این پرسشنامه حاوی 22 سوال بوده که میزان نشخوارفکری را در شما تعیین می نماید. (مقیاس پاسخ توام با نشخوار فکری RRS)که در سایت روش‌ها می توانید شرکت کنید. 

شرکت در این آزمون

پرسشنامه انگیزه

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 30 | زمان مورد نیاز 20 دقیقه

انگیزه حالت مشخصی است که سبب ایجاد رفتاری معین می‌گردد. انگیزه‌های روانی به طور عمده تحت تأثیر اجتماع خاصی قرار دارند که شخص در آن رشد کرده است. انگیزش به علت یا چرایی رفتار اشاره دارد. روانشناسان مفهوم انگیزش را به عواملی محدود می‌سازند که به رفتار نیرو بخشیده و به آن جهت می‌دهد. انگیزش هم هدف است، هم وسیله. به عنوان هدف، از دانش‌آموز می‌خواهیم نسبت به موضوع‌های گوناگون علمی و اجتماعی علاقه کسب کنند. به عنوان وسیله، انگیزش مانند آمادگی ذهنی یا رفتار ورودی، پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تأثیر آن بر یادگیری، یکی از امور بدیهی است. یادگیری معلول انگیزه‌های متفاوت است.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه ذهن آگاهی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 15 | زمان مورد نیاز 15 دقیقه

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدفمند و خالی از قضاوت است. اﻓﺮاد دارای ذﻫﻦ آﮔﺎﻫﯽ واﻗﻌﯿﺎت دروﻧﯽ و ﺑﯿﺮوﻧﯽ را آزاداﻧﻪ و ﺑﺪون ﺗﺤﺮﯾﻒ ادراک ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ زﯾﺎدی در ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ داﻣﻨﻪ ﮔﺴﺘﺮده ای از ﺗﻔﮑﺮات، ﻫﯿﺠﺎﻧﺎت و ﺗﺠﺮﺑﻪﻫﺎ (اﻋﻢ از ﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ و ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ) دارﻧﺪ.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه تحلیل رفتار متقابل

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 61 | زمان مورد نیاز 30 دقیقه

تحليل رفتار متقابل نظريه ای است در مورد شخصيت و روش منظمی است برای رواندرمانی كه به منظور رشد و تغييرات شخصی به كار ميرود. تحليل رفتار متقابل به عنوان نظريه ی شخصيت، تصويری از ساختار روانشناختی انسان ها به ما ارائه ميدهد كه ميتوان در زمانی كوتاه به مقاصد درمانی رسيد.

يک روابط متقابل مجموعه ای از رفتارها، افكار و احساس های مربوط به هم است كه به وسيله ی آن بخشی از شخصيت، خود را در يک زمان به خصوص نمايان می سازد. اين الگو سه روابط متقابل متفاوت و مجزا را تصوير ميكند. 

می‌توان گفت که:

حالت والد، مفهوم “آموخته شده” زندگی است.
حالت بالغ، مفهوم “فکر شده” زندگی است.
حالت کودک، مفهوم “احساس شده” زندگی است.
ارتباط برقرار کردن با دیگران را با کمک یکی از این حالت‌های والد، بالغ یا کودک انجام می‌دهیم. احساسات ما در هر زمان مفروض تعیین می‌کند که از کدام حالت استفاده می‌کنیم و در هر لحظه ممکن است چیزی محرک تغییر از یک حالت به حالت دیگر بشود. نشان دادن واکنش نیز از یکی از این سه حالت انجام می‌شود. تحلیل این محرک‌ها و واکنش‌ها، اصل و بنیان نظریه تحلیل رفتار متقابل است.

اصل نظریه‌ی برن این قانون است که تبادل‌ها یا رفتارهای متقابل عاطفی یا به عبارتی ارتباط‌های موفق باید مکمل باشند. این تبادل‌ها باید از حالت خود گیرنده به حالت خود فرستنده بروند؛ برای مثال اگر محرک از والد به کودک باشد، واکنش باید از کودک به والد باشد؛ در غیر این صورت تبادل قطع می‌شود و بین فرستنده و گیرنده مشکل به وجود می‌آید.

چنانچه تبادل رفتار با مشکل مواجه شود، ارتباط بی‌ثمر خواهد شد یا بدتر از آن، یکی از دو طرف یا هر دو طرف ناراحت خواهد شد. برای این که رابطه با موفقیت ادامه داشته باشد، عامل یا پاسخ دهنده باید موقعیت را با یک تبادل مکمل نجات دهد. وقتی رابطه با مشکل جدی مواجه می‌شود، هیچ شانسی وجود ندارد که بتوان بحث و گفتگو درباره‌ موضوع اصلی اولیه را بلافاصله ادامه داد. توجه متمرکز بر رابطه است. بحث را صرفاً زمانی می‌توان به صورت سازنده و موثر ادامه داد که رابطه ترمیم شده باشد.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه درگیری والدین در امور تحصیلی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 15 | زمان مورد نیاز 15 دقیقه

درگیری والدین در امور تحصیلی به پیگیری مستمر والدین و مراجعات مکرر آنها به منظور وارسی وضعیت تحصیلی فرزندان در خانه و مدرسه گفته می شود.

درگیری والدین در امور تحصیلی در این پرسشنامه از طریق نمره کسب شده از پاسخ گویی به سوالات پرسشنامه به دست خواهد آمد.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه کمالگرایی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 40 | زمان مورد نیاز 25 دقیقه

کمال گرایی به منزله تمایل پایدار فرد به وضع معیارهای کامل و دست نیافتنی و تلاش برای تحقق آنها که با وجود ارزشیابی های انتقادی از عملکرد شخصی همراه است. کمال گرایی مثبت (سالم) به آن دسته از شناخت ها و رفتارها اطلاق می شود که هدفشان کسب موفقیت و پیشرفت های سطح بالا به منظور دستیابی به پیامد های مثبت است. کمال گرایی منفی (ناسالم) به آن دسته از شناخت ها و رفتارها اطلاق می شود که هدفشان کسب موفقیت و پیشرفت های سطح بالا به منظور اجتناب یا فرار از پیامد های منفی است. در این پرسشنامه 20 گویه کمال گرایی مثبت و بیست گویه دیگر کمال گرایی منفی را ارزیابی می نمایند.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 80 | زمان مورد نیاز 60 دقیقه

بر اساس نظریه هوش‌ چندگانه، انسان دارای هشت نوع هوش (استعداد) است که از دامنه کمتر تا بیشتر متغیر بوده و بر همین اساس هرکدام از ما پروفایل هوش متفاوتی داریم. این پروفایل و مشخصه بر اساس ژنتیک و تجربه بوده و لذا هوش هر کس منحصربه‌ فرد است. انواع هوش چندگانه گاردنر عبارت‌اند از:

 1- هوش تصویری-فضایی

 ۲- هوش کلامی-زبانی

 ۳- هوش منطقی-ریاضی

 ۴- هوش جسمی-حرکتی

 ۵- هوش موسیقیایی

 ۶- هوش برون‌فردی

 ۷- هوش درون‌فردی

 ۸- هوش طبیعت‌گرا

شرکت در این آزمون

پرسشنامه ارزش های شخصی شوارتز

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 40 | زمان مورد نیاز 40 دقیقه

پرسشنامه ارزش های فردی شوارتز (pvq)، به ما در شناخت ارزش های شخصی و فردی کمک بسزایی می‌کند و هویت زندگی را برای ما تعیین می‌کند.

شوارتز ده محور اصلی ارزشی را معرفی کرده و معتقد است که باقی ارزش‌ها به نوعی زیرمجموعه‌ی این‌ها یا ترکیبی از این موارد محسوب می‌شوند.

10 ارزش فردی و شخصی به زبان شوارتز:

  • لذت جویی
  • موفقیت
  • کسب قدرت
  • امنیت
  • خیرخواهی
  • جهان نگری
  • سنت
  • همنوایی
  • تحریک طلبی
  • خوداتکایی

شرکت در این آزمون

پرسشنامه مسئولیت پذیری شخصی نوجوانان

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 15 | زمان مورد نیاز 25 دقیقه

پرسشنامه مسئولیت پذیری شخصی برای نوجوانان توسط مرگلر و شیلد (2016) به منظور سنجش مسئولیت پذیری شخصی برای نوجوانان طراحی و تدوین شده است و در ایران توسط جوکار و همکاران (1398) اعتباریابی شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه، ارزیابی میزان مسئولیت پذیری می باشد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و سه مولفه

پاسخگویی شخصی،

کنترل رفتاری

و کنترل شناختی می باشد و بر اساس طیف چهار گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (با دیگران با احترام برخورد میکنم زیرا دوست دارم دیگران نیز اینگونه با من برخورد کنند.) به سنجش مسئولیت پذیری شخصی برای نوجوانان می پردازد.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه منبع کنترل والدینی کمپیز

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 47 | زمان مورد نیاز 50 دقیقه

این پرسشنامه از 47 گویه و 5 خرده مقیاس:

درجه تأثیر والدینی (10 سوال)،

مسئولیت والدینی (10 سوال)،

کنترل فرزندان بر زندگی والدین (7 سوال)،

باور والدین به تقدیر و شانس (10 سوال)،

کنترل والدین بر رفتار فرزندان (10 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش منبع کنترل والدینی به کار می رود.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه نیازهای اساسی گلاسر

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 35 | زمان مورد نیاز 40 دقیقه

در پرسشنامه نیازهای اساسی گلاسر شرکت‌ کننده در پنج حوزه نیاز به بقا، عشق و تعلق خاطر، قدرت و خودشکوفایی، آزادی و تفریح (با توصیفات عمومی آن ها که در انتهای همین آزمون تشریح می‌شود) خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. افراد برای خودشناسی و شناخت اولویت‌ های خود از این آزمون استفاده می‌کنند. این آزمون، برای تمام افراد نوجوان و بزرگسال جامعه، به‌صورت فردی و گروهی، قابل اجرا است. این پرسش‌نامه‌ شامل 35 سؤال است.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 58 | زمان مورد نیاز 45 دقیقه

آزمون عزت نفس کوپر اسمیت درباره پذیرش خود در برابر دیگران می باشد در واقع عزت نفس یعنی ارزشی که فرد برای خود در برابر دیگران قائل می شود می باشد. در این آزمون در مقابل جمله ای که شما را به همان صورتی که خودتان احساس می کنید تبیین می کند پاسخ بلی و در غیر اینصورت پاسخ خیر بدهید.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه تله های زندگی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 22 | زمان مورد نیاز 60 دقیقه

شرکت در این آزمون

پرسشنامه افسردگی بک

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 21 | زمان مورد نیاز 7 دقیقه

پرسشنامه افسردگی بک، توسط آرون بک تهیه شده است. این ابزار یک پرسشنامه خودارزیابی چند گزینه ای با 21 سوال است که یکی از رایج ترین آزمون‌های روانسنجی برای اندازه گیری شدت افسردگی می باشد. نسخه فعلی آن، برای افراد 13 سال و بالاتر طراحی شده است و شامل اقلامی است که مربوط به علائم افسردگی می باشند. برخی از این موارد عبارتند از: ناامیدی و تحریک پذیری، تشخیص هایی از قبیل احساس گناه یا حس مجازات شدن و همچنین نشانه های جسمی از قبیل خستگی، کاهش وزن و عدم توجه به جنس مخالف.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه اضطراب بک

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 21 | زمان مورد نیاز 20 دقیقه

تست اضطراب بک یکی از معتبرترین و پرکاربرد ترین تست های اضطراب نوجوانان و بزرگسالان است.

این تست توسط دکتر بک (بنیان گذار شناخت درمانی) و همکارانش در سال ۱۹۸۸ تدوین شد و پژوهش های متعدد انجام شده در داخل و خارج از کشور اعتبار این تست را تایید کرده است.

این تست دارای ۲۱ سوال است که هر یک از سوال های آن یکی از علائم ذهنی، بدنی و هراس را ارزیابی می کند.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه رضایت زناشویی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 115 | زمان مورد نیاز 90 دقیقه

رضایت زناشویی به عنوان یک عامل محوری در چارچوب روانشناسی خانواده مطرح می شود. به جرات می توان گفت که رضایت زناشویی عملکرد موثر یک خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. رضایت اعضای خانواده به خصوص رضایت از روابط زناشویی در بسیاری از مراکز مشاوره هدف اصلی و خط اول درمان به شمار می رود. رضايت زناشويی به وضعیتی اشاره دارد که در آن زن و شوهر از رابطه زناشویی خود حداکثر لذت را برده و از بودن کنار هم احساس شادمانی و رضايت دارند.

این پرسشنامه شامل جملاتی درباره جنبه های مختلف زندگی شماست که ممکن است با آن موافق یا مخالف باشید. هر جمله را به دقت بخوانید و سپس میزان موافقت یا مخالفت خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید جواب صحیح یا غلط وجود ندارد. 

شرکت در این آزمون

پرسشنامه خشم چند بعدی سیگل

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 38 | زمان مورد نیاز 20 دقیقه

آیا فردی عصبانی هستید؟

هر آدمی گه گاه عصبانی می شود. تعدادی از جملاتی که افراد درباره چگونگی خشم خود گفته اند،  در زیر آورده شده است. خشم شامل خشم-انگیختگی، موقعیت های خشم انگیز، نگرش خصمانه،  خشم درونی و خشم بیرونی و راهبردهای مقابله خشم می باشد.

خشم واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است. هیجان‌ هایی که غالباً با خشم همراه هستند عبارتند از: عصبانیت، خشونت، خصومت، کینه‌توزی، غضب، تنفر، تحریک، حسادت، رنجش، غرض، تحقیر و ناراحتی.

این پرسشنامه در سال 1986 توسط سیگل و همکارانش ساخته شده است.

 

شرکت در این آزمون

پرسشنامه خودشیفتگی مرضی پینکس

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 52 | زمان مورد نیاز 50 دقیقه

پرسشنامه خودشیفتگی مرضی توسط پینکس و همکاران (2009) به منظور سنجش خودشیفتگی مرضی طراحی و تدوین شده است.  

در گذشته اغلب خودشیفتگی را به عنوان یک سازه ی واحد می پنداشتند، اما امروزه آن را بیشتر اختلالی با چندین بعد متفاوت تعریف میکنند. خودشیفتگی سازگار با انعطاف پذیری و سلامت روان در ارتباط است و خودشیفتگی ناسازگار با هیجان منفی رابطه دارد. پینکس و لوکویتسکی خودشیفتگی نرمال را در مقابل خودشیفتگی مرضی قرار می دهند.

خودشیفتگی نرمال را توانایی ارتقای یک تصویر مثبت از خود و جویای فرصت هایی برای عملکرد بهتر در محیط های اجتماعی تعریف کردند. خودشیفتگی مرضی به فرآیندهای خودتنظیمی مشکل ساز اطلاق می شود و به دو نوع خودبزرگ بین و آسیب پذیر تقسیم می شود.

پرسشنامه خودشیفتگی مرضی دارای 52 سوال و 7 مولفه عزت نفس مشروط، بهره کشی ارتقا خود با ازخودگذشتگی، پنهان سازی خود، خیال پردازی های بزرگ منشانه، بی ارزش سازی و خشم محق می باشد.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 10 | زمان مورد نیاز 10 دقیقه

پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ یک تست جهانی استاندارد است که احساسات مثبت و منفی فرد را به خوبی ارزیابی می کند. این تست در سال ۱۹۶۵ طراحی شد و روی ۰۰۰ر۵ نفر از دانش آموزان دبیرستانی در نیویورک آزمایش شد. از آن به بعد با تکمیل هر چه بیشتر آن تا به امروز قابل اعتمادترین تستی است که می توانید با کمک آن اعتماد به نفس خود را ارزیابی کنید.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه MBTI

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 57 | زمان مورد نیاز 40 دقیقه

شرکت در این آزمون

پرسشنامه رغبت سنج شغلی هالند

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 48 | زمان مورد نیاز 35 دقیقه

شما باید با توجه به میزان علاقه‌مندی خود به انجام هر کار گزینه مناسب را انتخاب کنید.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه تحریف های شناختی - الیس

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 20 | زمان مورد نیاز 25 دقیقه

تحریفات شناختی به عنوان اشتباهات منطقی در تفسیر موقعیت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود که شامل تمرکز انتخابی، تعمیم مفرط، شخصی‌سازی، تفکر فاجعه‌آمیز و تفکر همه یا هیچ است.

با توجه به رویکرد شناختی-رفتاری، افکاری که به عنوان باورهای غیرمنطقی یا تحریف های شناختی در نظر گرفته می شوند به عنوان عوامل مهمی برای ظهور و تداوم رفتارهای ناکارامد و اختلالات روانی به حساب می آیند.

از آنجایی که بسیاری از مشکلات و هیجانات نامناسب ما از سوی تفکرات نامعقول مان است، آگاهی از این تفکرات براي رهایی از بخش عظیمی از مشکلات و مداخلات موجود در زندگی ضروری است.

سازه تحریف شناختی، توسط آرون. تی. بک و آلبرت الیس معرفی شده است.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه سبک های تصمیم گیری

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 25 | زمان مورد نیاز 30 دقیقه

اسکات و بروس 1995 پنج سبک تصمیم گیری مدیران را که شامل تصمیم گیری: 1) عقلانی  2) شهودی  3) وابستگی  4) آنی  5) اجتنابی است را مطرح نموده اند و معتقدند این پنج سبک تحت تاثیر ویژگی های درونی و شخصیتی افراد است که به عنوان الگو مورد بررسی قرار می گیرد.

شرکت در این آزمون

پرسشنامه سبک های یادگیری کلب

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 12 | زمان مورد نیاز 20 دقیقه

شرکت در این آزمون

پرسشنامه تحلیل چالش های نوجوانی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 12 | زمان مورد نیاز 10 دقیقه

دوران نوجوانی همزمان با شروع هویت‌یابی و استقلال فکری نوجوان، می‌تونه یک دوران پرآسیب و یا بهترین فرصت رشد و یپشرفت برای فرزند شما باشه. در صورتی می‌تونید به خوبی از چالش‌های این دوران عبور کنید که شناخت کاملی از این چالش‌ها داشته باشید و بتونید ارتباط خوب، صمیمی و سازنده‌ای رو با نوجوانتون داشته باشید. این پرسشنامه به شما کمک می‌کنه یک آگاهی کلی از وضعیت فعلی نوجوان داشته باشید. 

 

شرکت در این آزمون

پرسشنامه استاندارد اختلال کمبود توجه - بیش فعالی

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 18 | زمان مورد نیاز 15 دقیقه

پرسشنامه استاندارد اختلال کمبود توجه - بیش فعالی سوانسون و همکاران (1981) نسخه چهارم (نوجوانان) توسط سوانسون، نولان و پلهام برای سنجش اختلال کمبود توجه – بیش فعالی در نوجوانان طراحی و تدوین شده است.

این پرسشنامه دارای 18 سوال و 2 مولفه می باشد و بر اساس طیف سه گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (اغلب به جزئیات توجه نمی کنم یا در تکالیف درسی، وظایف روزمره و سایر کارها بی دقتی می کنم.) به سنجش اختلال کمبود توجه – بیش فعالی می پردازد.

شرکت در این آزمون

آزمون تست

نوع آزمون : عمومی | تعداد سوالات : 1 | زمان مورد نیاز 2 دقیقه

قانون گذاشتن برای فرزند نوجوان چطوریه؟

این آزمون تست

امکان اضافه کردن تصویر نیز وجود دارد.

قانون گذاشتن برای فرزند نوجوان چطوریه؟ | قانون گذاشتن برای نوجوان

تنظیم قوانین برای یک فرزند نوجوان یک جنبه حیاتی است که به تعیین مرزها، ارتقای مسئولیت و تضمین ایمنی آنها کمک می کند. اگر ما به عنوان والدین یاد نگرفتیم چگونه با فرزندانمان ارتباط برقرار کنیم باید برای کسب این مهارت مطالعه کنیم و یا از روانشناس نوجوان کمک بگیریم. در اینجا یک رویکرد ساختاریافته برای تنظیم و اجرای موثر قوانین ذکر کردیم که امیدواریم برایتان مفید باشد.

 

شرکت در این آزمون